středa 27. srpna 2014

Co udělat se ztrátou běžecké motivace?

Běhat na trochu serióznější úrovni jsem začala asi před 2 lety, do té doby jsem brala běh jen jako občasnou volnočasovou aktivitu – neměřila jsem ani vzdálenost, ani čas. Prostě jsem si jen tak pro zábavu vyběhla a bylo mi fajn.

Po chvíli mi to ale už nějak přestalo stačit, chtěla jsem mít svůj běh pod kontrolou, a tak jsem si pořídila aplikaci Nike Running (která byla, je i bude moji nejoblíbenější aplikací už navždy). A to mě posunulo v běhu snad nejvíce – najednou jsem chtěla překonávat zaběhnuté časy i kilometry, a to nejen svoje, ale především svých stejně posedlých kamarádů. 
Kdo nezažil, nemůže znát ten pocit euforie, kdy poprvé zaběhnete 10km nebo když se vám poprvé podaří za měsíc zaběhnout 100km. Vidíte v tom smysl, protože cítíte, že se posouváte dál. Já však začala tuhle motivaci v posledních měsících ztrácet. Už jsem totiž dokázala všechno, co jsem v běhu dokázat chtěla, a možná i trochu víc (ani nemluvím o tom, že se mi podařilo za rok naběhat 1248km, což doteď naprosto nechápu). Jenže já vím, že tohle už prostě nepřekonám a vlastně ani překonat nechci. Řekla jsem si tedy, že je čas zvolnit a nechat tělo odpočinout. Jenže přestat běhat mi prostě nejde, a tak jsem vymyslela alternativní plán – vrátit se ke kořenům J.

Zde vidíte tabulku, podle které teď trénuji – člověk se nepředře, ale ani nevypadne z formy. Občas si poměr chůze a běhu trochu poupravím, ale funguje to. Slouží totiž pro začátečníky, resp. je to plán jak v rozumném čase zaběhnout 5km. Takže ty, VĚČNÝ ZAČÁTEČNÍKU, můžeš pomocí tohoto plánu začít běhat!  
Jak začít běhat pro odkladače, sprintery a věčné začátečníkyJak začít běhat pro odkladače, sprintery a věčné začátečníkyJak začít běhat pro odkladače, sprintery a věčné začátečníky








Pro narušení stereotypu jsem také začala do tréninku více zapojovat sprinty a pomalu se učím běhat do kopce (to mi prostě nikdy nešlo a nikdy mě to ani nebavilo). Celkově se snažím mít svůj pobyt venku co nejpestřejší a musím říct, že to opravdu funguje.
O tom, že by člověk měl také často měnit trasy snad ani nemusím mluvit. Já už mám bohužel okolí tak proběhané skrz na skrz, že neexistuje žádná cesta, která by se neznala s mojí podrážkou J. Proto se občas hecnu, a zajedu si zaběhat do jiné části města.
Jak získat zpět běžeckou motivaci v 5 bodech?
1. změnit a překopat tréninkový plán (nebát se zvolnit)
2. neběhat stejným tempem
3. vykašlete se na časy a uběhnutou vzdálenost, zkuste zapracovat na formě
4. nebojte se vyběhnout tam, kde jste ještě nebyli

5. pokud běháte s hudbou, nebuďte líní a obměňte svůj playlist

Žádné komentáře:

Okomentovat